Cumpararea unui nou set de anvelope a fost mereu o problema ce pune presiune pe buget. Indiferent de dimensiunea cauciucurilor de care ai nevoie, suma creste la cel putin cateva sute de lei si poate trece cu usurinta de 2.000 de lei, pentru anvelopele de 17 sau 18″. Mai jos incercam sa explicam „Basic-ul”, esentialul, a ceea ce inseamna o anvelopa resapata.
Cum se fac anvelopele resapate?
Simplu,procedeul de productie a unei anvelope de genul nu este foarte complex. In primul rand se curata complet vechea suprafata de uzura a unei anvelope rulate, apoi se „toarna” un nou strat. Importat este faptul ca structura anvelopei vechi este pastrata in intregime. Astfel anvelopa are un aspect nou la suprafata, dar in interior „zace” vechia anvelopa. Grav este ca structura interna poate fi afectata , verificarea ei fiind imposibila. Daca este asa,in cel mai bun caz, anvelopa nu va fi perfect echilibrata insa, in cel mai rau caz, aceasta poate duce la cedarea prematura sau la explozie, care la viteze ridicate poate fi fatala.
Un alt aspect negativ al anveloper resapate il consta faptul ca suprafata noua este formata dintr-o compozitie de slaba calitate, netestata la fel de intens precul cea de la o anvelopa noua. Performantele unei anvelope de genul,fie ea de iarna sau de vara , de cele mai multe ori, sunt sub performantele unei anvelope originale de slaba calitate. Destul de frecvent, stratul nou de pe o anvelopa resapata se poate fisura sau chiar taia,fapt ce determina schimbarea cauciucului.
Singurul avantaj al acestor anvelope il constituie pretul , mult mai mic decat al unei anvelope originale. Recomandarea noastra este clara, aceste anvelope ar trebui evitate pe cat posibil. Insa daca aveti montate aceste anvelope pe masina, evitati vitezele excesive.
Sursa: Autovit